تعديل

الخميس، 12 يوليو 2012

اللعيبه اللي بيلعبوا العاب الفلاش هم الاشد انتباها

في ابحاث من مركز ابحاث بارز اثبت ان اللاعيبه اللي بيلعبوا العاب الفلاش هم اكثر و اشد انتباها من غيرهم من اللاعبين . وكان البحث ده عن الناس اللي بيلعبوا العاب الفلاش و الناس اللي بيلعبوا العاب تانيه .و بعد كدا عملوا اختبارات عشان يقيسوا مدي سرعه الاستجايه عند الفريقين. فلاقو الفرق ما بين القياسات كبير جدا . وكان في اسئله كتيره جدا للفريقين لقياس سرعه الاستجابه و كانت الاسئله عامه و في جميع المجالات و مش مهم صحه الاجابه المهم هو السرعه في الاجابه و الثقه منها. وفي النهايه كسب الفريق اللي بيلعب الفلاش و خسر الفريق التاني بفرق كبير جدا .
وده دليل علي ان العاب الفلاش تنمي مهارت الاستجابه السريعه عند اللاعب وده غير كم المعلومات العامه اللي بيكسبها لاعب الفلاش و اللي بتساعد في المسابقات و غيرها من الحياه الحقيقيه . و الالعاب لها دور اساسي في الابتكار عند اللعيبه اللي بيلعبوا الفلاش . عشان بيتطروا الي انهم يعملو خطه سريعه و محكمه و في وقت قصير عشان يكسبوا . و ارتفاع معدلات الزكاء عند لاعب الفلاش ده غير المهارات الكتيره اللي اي حد ممكن يتعلمها من العاب الفلاش .
و في العاب كتيره اوي من اللي بتساعد اللي بيلعبوها علي التخمين الصحيح و سرعه الاستجابه و التفكير السريع . العاب توصيل الناس و العاب زي لعبه الماسه  من اقوي الالعاب اللي بتساعد علي التخمين و الاستجاه السريعه و الادراك الاسرع و ده بيخليك سريع الاستجابه و سريع التفكير و تلغي عند اللاعب اليائس . العاب جميله و شيقه و مجانيه الان علي الانترنت.

0 التعليقات:

إرسال تعليق